Gotland dag 8 – nya vänner

Strålande som idag igen! Vi åkte på Gotlandsrussafari. Det var spännande, men hästarna gömde sig. På kvällen träffade vi ett gäng nya kompisar från FUB Gotland. Vi grillade tillsammans och spelade kubb. Kvällen avslutas för två äventyrare i tält, med besök av Gotlands landskapsdjur: Igelkotten! Vilken lycka, nu har vi sett både landskapsväxten och -djuret! Imorgon drar vi iväg på nya äventyr.

där i gräset springer två igelkottar!

Gotland dag 7- 100% rauk

Innan vi berättar om vår dag vill vi bara säga att vi alla önskar att ledarna från ridlägret också var här, kolla bara vad härliga de är:

Nu, till dagen:

Fårö i sol. Finns det något bättre? Det skulle vara glass, raukar och bad på Fårö. Det är ett lite förkylt gäng vi har just nu, så imorgon blir det lugnt tempo och utflykt för de som känner att de orkar och kan. För övriga väntar kortspel, Fia med knuff och film.

Ridläger 22-28 juni 2015 | 28 juni 2015

Ridläger dag 7

Lägrets sista dag!

Vi började med att äta frukost och städade sedan ur våra rum och packade in allting i bilarna. Till lunch blev det pizza och kebab inne i Strängnäs och sedan satte vi kurs mot Ekelund för att titta på hopptävling.

Vi åkte sedan förbi Gillberga bad för ett snabbdopp innan det var dags att åka till Östertälje och säga farväl för den här gången.

Vi har verkligen haft ett toppenläger med härliga deltagare, fina hästar, många skratt och mycket bus!

image image image

Ridläger 23-29/6--2014 | 27 juni 2015

Ridläger dag 6

Idag var det äntligen dags för vattendag på P10-badet med Anders! Vi möttes av strålande sol och varma vindar, alldeles perfekta förutsättninga!

Alla deltagare fick åka soffa bakom båten och även testa att åka en runda i själva båten. Alla tyckte att det var superroligt och åkte gärna flera gånger. Under lunchpause n grillade vi korv och drack saft. Till sist avslutade vi med att alla badade och busade vid stranden.

På vägen tillbaka till Åsby köpte vi lördagsgodis och passade även på att äta glass i det fina vädret. En väldigt härlig och uppskattad dag!

image image

image image image imageimage image image